вторник, 21 сентября 2021 г.

воскресенье, 25 апреля 2021 г.

Математика - 4-А клас

 Понеділок  26.04.2021

Тема: Множення  двоцифрових чисел на двоцифрові. 

-         Сьогодні працюємо за підручником на с. 147-148.

- Повторіть спосіб письмового множення стовпчиком, перегляньте відео

- В робочому зошиті запишіть дату і розв’язання двох задач по відео

 

Завдання для дистанційного навчання

С.147, № 923 – обчислити приклади в стовпчик

С.148, № 927 – обчислити великі  приклади так, як ми працюємо в класі

Літературне читання – 4-А клас

 Понеділок   26.04.2021

Тема: Марія Чумарна «Казка про друга»

Задачі уроку: дізнатися про життєвий і творчий шлях Марії Чумарної, озна­йомитися з її твором «Казка про друга»; визначати головну думку твору, порівнювати вчинки і поведінку персонажів; читати виразно, свідомо та правильно

— Сьогодні ми продовжимо розмову про дружбу...

Дерево міцне корінням, а людина — друзями.

Без вірного друга велика туга.

Сьогодні прочитайте оповідання Марії Чумарної «Казка про друга».

1. Біографічна довідка


2. Словникова робота

— Знайдіть до слова пару з їх лексичним значенням.

Нудьгую

пов’язаний з космосом

Космічний

учні одного класу

Фотопристрої

сумую

Однокласники

небесне тіло

Комп’ютер

прилади для фотографування

Планета

електронна обчислювальна машина

3. Слухання оповідання (аудіо запис)


4. Самостійна читання. Опрацювання першої частини казки

- Дайте відповіді на запитання

— Від чийого імені ведеться розповідь у казці?

— Про що розмірковує хлопчик?

— Кого він називає своїм другом?

— Знайдіть опис Компутика.

— Куди потрапив герой разом з Компутиком?

— Як ви вважаєте, чому планета має таку назву?

— Якими були місцеві жителі?

— Що відчув хлопчик, сидячи на горі?

— Про кого він постійно думав?

5. Опрацювання другої частини казки

— Що трапилося з екраном?

— Як змінилося небо?

— Що хлопчик побачив високо вгорі?

— Чому йому вдалося впізнати нашу планету?

— Про кого знову згадав хлопчик?

— Від кого сподівався отримати допомогу хлопчик?

— Що розповідав хлопчикові невидимий голос?

— Знайдіть і прочитайте роздуми хлопчика про своє відношення до Сашка.

— Що він зрозумів?

Завдання для дистанційного навчання

С. 166-170, прочитати казку

Закінчіть речення: «Справжній друг — той, хто...».

Українська мова - 4-А клас

 Понеділок  26.04.2021

Тема: Дієслова на –ся (-сь)

Задачі уроку: вчитися правильно вимовляти і писати дієсліва на -ся (-сь); утворювати і пояснювати (за зразком) значення дієслів на -ся (-сь), уживати їх під час побудови речень, у своєму мовленні

— Сьогодні дізнайтеся про літературну вимову і правопис дієслів на -ся (-сь).

1. Спостереження за мовним матеріалом

Передивись відео урок

— У дієсловах 2-ї особи однини -шся вимовляється як [с’:а].

- У дієсловах 3-ї особи однини і множини -ться вимовляється як [ц’:а].

2. Складання опорної таблиці

Правильно

вимовляй:

пиши:

сміє[с’:а]

смієшся

сміє[ц’:а]

сміється

підписує[ц’:а]

підписується

вча[ц’:а]

вчаться

3. Робота в зошитах

В робочих зошитах запишіть дату і виконайте завдання

1)Прочитайте і відгадайте загадки.

2)Допишіть пропущені букви.

3)Запишіть загадки в зошит, підкресліть дієслова на -ся

1) Вийшла пані в золотім жупані. Хто на неї подиви..я, той слізьми заллє..я. 2) Признавайся, як ти зве..я, що на зиму, на холодну без одежі зостає..я. 3) Чого ти став та диви..я. Зірви мене — поживи..я. 4) У лісі вирі­зана, гладенько витесана. Співає, заливає..я. Як називає..я?

Відгадки: 1) Сонце. 2) Дерево. 3) Горіх. 4) Сопілка.

Завдання для дистанційного навчання

С. 161. Впр. 316

четверг, 22 апреля 2021 г.

Природознавство – 4 -А клас

 П'ятниця  23.04.2021

Тема: Перевір себе. Грунт

1.     Діти, ви добре попрацювали над розділом «Водойми України», працювали з атласом і контурною картою, готували повідомлення та проекти, малюнки про охорону водойм. Перевірте свої знання

-         Усно виберіть варіант відповіді

Тестування

1. Місце, де починається річка, називається:

а) притокою;

б) руслом;

в) витоком.

2. Заглиблення, яким тече річка, називається:

а) гирлом;

б) руслом;

в) притокою.

3. Частиною океану є:

а) річка;

б) озеро;

в) море.

4. Які річки протікають територією України?

а) Нева;

б) Дністер;

в) Дніпро.

5. Які водойми називають штучними?

а) Водосховище;

б) озеро;

в) море.

6. Морська вода непридатна для пиття, тому що:

а) вона холодна;

б) у ній розчинено багато солей;

в) вона брудна.

 Зробіть самоперевірка тесту  за ключем.

Ключ: 1в; 2б; 3в; 4б-в; 5а; 6б.

Оцініть свою роботу в балах. Правильна відповідь оцінюється двома балами.

-         Сьогодні розглянемо нову тему «Грунт»

Перегляньте відео урок

 

— Назвіть основну властивість ґрунту. (Родючість)

— Від чого залежить родючість? (Від кількості перегною)

— Від чого залежить колір ґрунту? (Від кількості перегною. Чим більше пе­регною, тим родючіший ґрунт.) Від кількості перегною залежать типи ґрунтів.

— Який ґрунт найродючіший?

— Чорноземні ґрунти — одне з багатств нашої країни. У них найбільша кількість перегною, вони найродючіші. Чорноземний ґрунт рихлий, темний, у ньому багато вологи і повітря. На чорноземних ґрунтах вирощують ви­сокі врожаї кращих сортів пшениці, соняшнику, цукрового буряка та інших цінних культур. Чорноземні ґрунти переважають у зоні степів. Під час Ве­ликої Вітчизняної війни німці вивозили український чорнозем до Німеччини, оскільки там ґрунт не такий родючий.

Існує безліч видів ґрунтів, але не всі із них придатні до землеробства.

Піщані ґрунти добре пропускають воду, швидше прогріваються навесні і промерзають узимку. Вони майже не затримують вологи і корисних речовин і вважаються бідними. Глинисті ґрунти можуть сприяти застою води, довше прогріваються навесні і довше не промерзають з настанням холодів. Разом із тим глинисті ґрунти затримують добрива і корисні речовини, забезпечуючи ви­соку родючість.

У багатьох із вас є город. Розкажіть, що ви робите, щоб ґрунт був родю­чішим? (Перекопуємо, розпушуємо, поливаємо, удобрюємо.)

— Правильно, все це робить ґрунт на вашому городі плодороднішим і під­вищує врожай. За ґрунтом потрібно правильно доглядати. Він потребує дбай­ливого ставлення. Якщо ґрунт виснажується, йому слід дати відпочити. Лю­дина до кінця не може відновити ґрунт ані добривами, ані оброблянням. Ґрунт може відновити сама природа, причому дуже повільно: за 250–300 років — 1 см, 20 см — за 5–6 тис. років. Зате зруйнувати ґрунт можна швидко впро­довж 1 року.

— Що руйнує ґрунт? Вода, вітер, вирубування лісів, будівництво доріг, бу­динків, надмірне використання отрутохімікатів і добрив. Якщо вносити отру­тохімікати більше норми, вони накопичуються в ґрунті, забруднюють його. У результаті цього гинуть черв’яки, личинки комах, мікроби, без яких ґрунт утрачає родючість.

— Як запобігти руйнуванню ґрунтів? Висаджувати лісові смуги, пра­вильно відкривати ґрунт на схилах, проводити снігозатримання, помірно ви­користовувати добрива й отрутохімікати тощо.

Люди повинні оберігати повітря і водойми від забруднення, рослини і тварин — від знищення. А чи є небезпека для ґрунту? Чи потрібно його обері­гати?

 Завдання для дистанційного навчання

Прочитати параграф «Грунт» за підручником та передивіться презентацію



Літературне читання – 4-А клас

 П′ятниця   23.04.2021

Тема: Всеволод Нестайко «Шура  і Шурко»(продовження)

Задачі уроку:  вдосконалювати свої навички свідомого виразного читання оповідання «Шура і Шурко», вчитися аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб

-         Добрий день. Продовжимо сьогодні працювати над змістом оповідання Всеволода Нестайка «Шура і Шурко».

1.      Прочитайте продовження оповідання на с. 163 і до кінця.

2.     Дайте відповіді на питання.

— Чому Шурко не злюбив Шуру?

— Чому Ольга Борисівна посадила його на першу парту?

— Чим Шура дратувала Шурка?

— Як хлопчик почав мучити однокласницю?

— Як Шура реагувала на образи?

— Ким мріяла бути Шура?

— Чому Шурко терпіти не міг лікарів?

— Яке прізвисько він придумав Шурі?

— Чому Шурко потрапив до лікарні?

— Як він уперше зустрівся з мамою Шури?

— Яка розмова відбулася між ними? Прочитайте.

— Чому змінилося його ставлення до лікарів?

— Хто з’явився наступного дня біля лікарняного ліжка Шурка?

— Що вона розказала своєму однокласнику?

— Як Шура наступного разу відвідала Шурка?

— Чи Шурі і Шурку вдалося стати справжніми друзями?

3.     Спробуйте дати характеристику головних героїв оповідання.

Подумайте, які  риси характеру притаманні героям оповідання, вставте потрібне закінчення та виберіть правильні твердження.

добр...

щир...

запальн...

товариськ...

задирикуват...

недисциплінован...

Шура

старанн..

Шурко

терпляч...

сором’язлив...

мовчазн...

доброзичлив...

чуйн... 

Завдання для дистанційного навчання

Перечитайте оповідання повністю

Попрацюйте над технікою читання.

Прочитайте початки речень та знайдіть і дочитати речення до кінця. Пронумерувати речення у порядку розвитку подій.

А поруч нього мовчазне...

(2)

Відтоді Шурко став називати...

(4)

А втім, він сам винен,...

(1)

І потихеньку Шурко став...

(3)

Другого дня прокинувшись,...

(5)

Через два тижні Шурко вперше...

(7)

Хлопчик від несподіванки здригнувся...

(6)

Математика - 4-А клас

 П' ятниця  23.04.2021

Тема: Повторення вивченого, розв’язування прикладів і задач

-         В робочому зошиті запишіть дату і виконайте завдання самостійно.

1         В

1. Розв’язати задачу.

На заправку автомашин першого дня витратили 8 бочок бензину, а другого дня — 7 бочок. Скільки літрів бензину витрачали кожного дня окремо, як­що всього витратили 300 л бензину?

2. Обчислити.

580 : 80           5030 : 70

395 : 90           86 580 : 90

133 : 20           38 400 : 800

14 т 020 кг · 30

85 м 20 см : 20

192 кг 400 г : 400 г

Завдання для дистанційного навчання

Виконайте роботу в зошиті.

Записуйте всі завдання як ми вивчили .                   

Де потрібно, записуйте приклади в стовпчик.

Фото виконаної роботи надішліть на мій Вайбер одразу після виконання