вторник, 20 апреля 2021 г.

Природознавство – 4-А клас

 Середа  21.04.2021

Тема: Водойми України, їх стан та охорона. Перевір свої знання

Задачі на урок: більше дізнатися про водойми рідного краю;

розглянути причини забруднення водойм;

ознайомитися із заходами охорони водойм від за­бруднення

1.     Повторення матеріалу про водойми України

Перегляньте відео

 



2.     Пам’ятку «Правила поведінки біля водойми».

— Що робити? Як повинна діяти людина, яка розуміє, наскільки вода по­трібна їй і природі та свою відповідальність за стан водойм?

Пам’ятка

Не кидай сміття у воду.

Не залишай сміття на березі.

Не мий велосипед та інші транспортні засоби у водоймах.

Інформаційне бюро

Не забруд­нюйте береги водойм (банками, пляшками, упаковками). Консервні банки можуть лежати в землі 90 років, поліетилен розкладається приблизно через 80–90 років, а скло — практично вічно. Не мийте машини на березі і на міл­ководді (забрудники потраплять у воду і спричинять порушення багатьох процесів у водоймі). Не споліскуйте каністри з-під бензину у водоймі. Не рвіть біле латаття, жовті кубушки та інші рослини, що ростуть у водоймі,— вони є прикрасою водойми і потрібні іншим водним мешканцям. Не ловіть раків і двостулкових молюсків! Бережіть жаб і пуголовків! Не ловіть бабок! Не руй­нуйте житла ондатр і бобрів! Не виловлюйте рибу більше, ніж 5 кг за добу. Ця норма встановлена для збереження чисельності риб у водоймах. Не використо­вуйте варварські знаряддя для лову: остроги, сітки — вони не гідні Людини ро­зумної, доброї, екологічно грамотної.

3.     Про використання й охорону водойм

Перегляньте відео


4.     Це важливо!!! (прочитайте і запам’ятайте)

ЗНАЧЕННЯ ВОДИ В ЖИТТІ ПЛАНЕТИ

З космосу космонавти бачать, що вода займає 3/4 поверхні нашої пла­нети,— це річки, моря, океани. Вода всюди: в повітрі — у вигляді пари, хмар; під землею — це джерела, підземні озера; на Північному і Південному по­люсах — величезні скупчення льоду і снігу.

Вода — один з основних чинників, що визначають клімат планети (завдяки кругообігу води в природі).

Вода входить до складу будь-якого організму.

Вода міститься в усіх частинах рослин. Згадайте, як багато соку в плодах — кавуні, апельсині, лимоні. Цей сік — вода з розчиненими в ній різними речо­винами. У тілі тварин вода зазвичай складає більше половини маси. Наприклад, тіло медузи на 90 % складається з води. Багато води і в тілі людини. Якщо масу свого тіла розділити на 3 і отримане число помножити на 2, можна дізнатися, скільки води в нашому тілі. Вода входить до складу крові людини, яка розно­сить по організму поживні речовини. Випаровуючись з поверхні нашої шкіри, вода регулює температуру нашого тіла. Живий організм постійно витрачає воду і потребує її поповнення. Наприклад, людині на добу потрібно більше 2 лі­трів води (частину її вона випиває, а частина міститься в їжі).

Воду п’ють поля і ліси. Без неї не можуть жити звіри, птахи, люди. Вода — житло і рослин і водних тварин.

Значення води в житті планети не просто велике, а величезне! Вода — дже­рело життя на планеті! Без води існування живих істот неможливе!

Висновок. Вода — джерело життя на планеті! Без води існування живих істот неможливе!

ЯК ЛЮДИНА ВИКОРИСТОВУЄ ВОДУ

З розвитком людства від найдавніших часів до наших днів вода набувала все більшого значення.

Спочатку вона несла на собі перші судна, кораблі. Потім нею почали зрошу­вати поля, побудували перші водяні млини, створили перші водопроводи. І ось сьогодні вода вже обертає турбіни сучасних гідростанцій, дає електричний струм людям.

Водою вмиваються люди, міста, машини, дороги. А ще вода — це велика і зручна дорога. Нею вдень і вночі йдуть судна, везуть різні вантажі і паса­жирів.

Без води не замісити тісто для хліба, не приготувати бетон для будівництва, не виготовити папір, тканину для одягу, гуму, цукерки, ліки — нічого не зро­бити без води!

Якщо подивитися на карту світу, то можна побачити, що всі столиці держав розташовані на березі моря або річки. Дійсно, Київ стоїть на річці Дніпро, Париж — на річці Сена, Лондон — на річці Темза. Звісно, це не випад­ково. Люди прагнули селитися там, де, передусім, була вода. Вона потрібна не лише для пиття і побутових потреб, але і як захист від ворога (навіть фортеці оточувалися ровами, заповненими водою), і як зручний шлях для спілкування і торгівлі із сусідами. Сумна доля осягнула древню індійську цивілізацію Мо­хенджо-Даро. Коли річка Інд змінила русло і навкруги запанувала пустеля, ця цивілізація загинула.

Можна стверджувати, що цивілізація не зможе існувати без значної кіль­кості води, тому що вода потрібна людині для життя, харчування, підтримки чистоти, для життєзабезпечення і розвитку. Без води людство просто зникне.

Висновок. Вода потрібна людині для життя, харчування, підтримки чи­стоти, для життєзабезпечення і розвитку. Без води людство просто зникне.

ЧОМУ ВОДУ ПОТРІБНО БЕРЕГТИ

Води на Землі і багато, і мало. Її багато в морях і океанах, але морська со­лона вода не придатна для питва, а також для використання людиною в побуті, в сільському господарстві, на виробництві. Прісної води на планеті замало. Основні запаси прісної води зосереджені в полярних льодах і доки не доступні для використання. Для своїх потреб людина використовує два джерела прісної води: ґрунтові води (підземні) і поверхневий стік (струмки, річки, озера, водо­сховища). Запаси прісної води ще більше скорочуються із-за забруднення. Водойми забруднюються стічними водами промислових підприємств, комунальних під­приємств, при заготівлі і сплаві лісу, водами шахт, нафтопромислів, викидами транспорту.

Сьогодні людина широко використовує миючі засоби. Вони — один з най­серйозніших забрудників води. До їх числа можна віднести мило, шампунь, пральний порошок, соду. Вони практично не видаляються очисними спору­дами. При потраплянні миючих засобів у водойму дрібні організми, напри­клад, водорості, гинуть.

Забруднюють воду не лише підприємства, але і ми з вами. Всюди можна по­бачити пляшки, що плавають у воді, сміття. Можна побачити, як водії миють автомобілі на березі річки.

Людям потрібна вода, і не просто вода, а чиста, прісна вода, люди постійно відчувають у ній нестачу, її замало на планеті, а людина забруднює її все більше і більше, тому воду потрібно берегти!

Висновок. Людям потрібна тільки чиста, прісна вода, її на планеті замало, а людина забруднює її все більше і більше, тому воду потрібно берегти!

Завдання для дистанційного навчання

Намалювати на альбомному аркуші малюнок або плакат за темою на вибір

1.     ЗНАЧЕННЯ ВОДИ В ЖИТТІ ПЛАНЕТИ

2.     ЧОМУ ВОДУ ПОТРІБНО БЕРЕГТИ

3.     ЯК ЛЮДИНА ВИКОРИСТОВУЄ ВОДУ

Я У СВІТІ – 4- А клас

 Середа 21.04.2021

Тема: Ми – мандрівники. Подорож до Польщі

Задачі уроку: дізнатися більше про Україну та її сусідів, культуру та звичаї інших народів

1.      Перегляньте відео


2. Повідомлення вчителя

— Столиця Республіки Польщі місто Варшава, що є також і найбільш населеним містом Польщі (понад 2,5 млн чоловік). Варшаву можна назвати містом «най-най...». Тут знаходяться найдорожчий готель, найвища будівля, найменший будинок, найвужчий будинок, найстаріша кондитерська, найвищий басейн.

Цікаво, що національним символом Польщі є білий орел. Згідно із легендою, древній предок поляків Лех заснував першу столицю Польщі, побачивши гніздо орла, і саме на тому місці заснував місто. Лех був уражений красивим білим орлом, який летів на тлі червоних променів сонця.

У Польщі немає бездомних тварин. У державі майже немає проблем з екологією.

У містах, на берегах Вісли багато чайок, у парках — безліч білок. У житловому районі Варшави ввечері можна побачити їжаків.

У польській столиці — Варшаві — одна вулиця названа на честь Вінні-Пуха.

Цікавим фактом про Польщу є те, що святковий стіл у цій країні завжди починають із супу. На Різдво першою стравою обов’язково має бути грибний суп чи червоний борщ. До речі, останній часто не їдять, а п’ють. На борщ можна натрапити і в кавових автоматах. Попри все це, у звичайні дні на обід суп їсть не кожен.

2.      Перегляньте відео

Завдання для дистанційної роботи

Прочитати у підручнику на с. 113-114

Українська мова - 4-А клас

 Середа  21.04.2021

Тема: Правопис особових закінчень дієслів 3-ої особи.

Задачі уроку: ознайомитися із системою закінчень дієслів 3-ї особи однини і множини;  вчити розпізнавати дієслова 3-ї особи, правильно писати особові закінчення

1.    Попрацюйте з таблицями особових закінчень дієслів 3-ої особи

(підручник с. 156. Впр. 306)

-Зробіть висновок про те, які закінчення мають дієслова у 3-ій особі однини і множини

2.     Перегляньте відео

 

3.     Прочитайте правила на с. 156-157

4.     В робочому зошиті запишіть дату і виконайте завдання, використовуйте таблицю закінчень на с. 158

— Вставте потрібну букву на місці пропусків. Правопис дієслів поясніть.

причєш..ш

випуст..ш

ход..ш

вилаз..ш

сад..ш

вийд..ш

напиш..ш

сто..те

поми..ш

бач..те



Завдання для дистанційного навчання



С. 156-157 – вивчити правила

1. Спишіть. Вставте пропущені букви.Визначте закінчення дієслів

1) Раніше встан..ш — більше діла зроб..ш. 2) Коня випуст..ш — пійма..ш, слово мов..ш — не пійма..ш.

2. Поставте дієслова неозначеної форми у форму 3-ї особи однини.

Вцілити, вдарити, спіймати, відбити, закинути, покарати, влучати, праг­нути, любити.

Наприклад: Вцілити – вцілять, вдарити – вдарять…

Математика - 4-А клас

 Середа 21.04.2021

Тема: Повторення вивченого, підготовка до контрольної роботи

1.     В робочому зошиті запишіть дату і виконайте завдання самостійно.

2.     Перед роботою перегляньте відео, де пояснюються способи розв’язання задач на пропорційне ділення (ми вже їх розв’язували)


3.     Виконай завдання в зошиті самостійно

2         В

1. Розв’язати задачу.

Із однієї ділянки зібрали 8 мішків картоплі, а з другої — 12 таких мішків. Маса всієї картоплі 1400 кг. Скільки кілограмів картоплі зібрали з кожної ділянки окремо?

2. Обчислити.

520 : 70      7020 · 60

475 : 90      53 550 : 90

164 : 50      414 600 : 600

23 кг 040 г · 20  

58 м 10 см : 70

269 т 500 кг : 700 кг

3. Розв’язати рівняння.

640 : х = 80

х : 40 = 480

4.Знайти значення виразу

240 · b b · 4, якщо b = 300.

Завдання для дистанційного навчання

Виконайте роботу в зошиті.

Записуйте всі завдання як ми вивчили .                   

Де потрібно, записуйте приклади в стовпчик.

Фото виконаної роботи надішліть на мій Вайбер одразу після виконання