Задачі уроку: дізнатися про життєвий і
творчий шлях Марії Чумарної, ознайомитися з її твором «Казка про друга»; визначати
головну думку твору, порівнювати вчинки і поведінку персонажів; читати виразно,
свідомо та правильно
— Сьогодні ми продовжимо розмову про
дружбу...
Дерево міцне корінням, а
людина — друзями.
Без вірного друга велика
туга.
— Сьогодні прочитайте оповідання Марії Чумарної «Казка
про друга».
1. Біографічна довідка
2.
Словникова робота
— Знайдіть до слова пару з їх лексичним значенням.
Нудьгую
пов’язаний з космосом
Космічний
учні одного класу
Фотопристрої
сумую
Однокласники
небесне тіло
Комп’ютер
прилади для фотографування
Планета
електронна обчислювальна машина
3. Слухання
оповідання (аудіо запис)
4. Самостійна читання. Опрацювання першої частини казки
- Дайте відповіді на запитання
— Від чийого імені ведеться розповідь у
казці?
— Про що розмірковує хлопчик?
— Кого він називає своїм другом?
— Знайдіть опис Компутика.
— Куди потрапив герой разом з
Компутиком?
— Як ви вважаєте, чому планета має таку
назву?
— Якими були місцеві жителі?
— Що відчув хлопчик, сидячи на горі?
— Про кого він постійно думав?
5. Опрацювання другої частини казки
— Що трапилося з екраном?
— Як змінилося небо?
— Що хлопчик побачив високо вгорі?
— Чому йому вдалося впізнати нашу
планету?
— Про кого знову згадав хлопчик?
— Від кого сподівався отримати допомогу
хлопчик?
— Що розповідав хлопчикові невидимий
голос?
— Знайдіть і прочитайте роздуми
хлопчика про своє відношення до Сашка.
— Що він зрозумів?
Завдання для дистанційного
навчання
С. 166-170, прочитати казку
Закінчіть речення:
«Справжній друг — той, хто...».
Задачі уроку: вчитися правильно
вимовляти і писати дієсліва на -ся (-сь); утворювати і пояснювати
(за зразком) значення дієслів на -ся (-сь), уживати їх під
час побудови речень, у своєму мовленні
— Сьогодні дізнайтеся
про літературну вимову і правопис дієслів на -ся (-сь).
1.Спостереження за мовним матеріалом
Передивись відео урок
— У
дієсловах 2-ї особи однини -шся вимовляється як [с’:а].
- У
дієсловах 3-ї особи однини і множини -ться вимовляється як [ц’:а].
2. Складання опорної таблиці
Правильно
вимовляй:
пиши:
сміє[с’:а]
смієшся
сміє[ц’:а]
сміється
підписує[ц’:а]
підписується
вча[ц’:а]
вчаться
3. Робота в зошитах
— В робочих зошитах
запишіть дату і виконайте завдання
1)Прочитайте
і відгадайте загадки.
2)Допишіть
пропущені букви.
3)Запишіть загадки
в зошит, підкресліть дієслова на -ся
1)
Вийшла пані в золотім жупані. Хто на неї подиви..я, той слізьми заллє..я. 2)
Признавайся, як ти зве..я, що на зиму, на холодну без одежі зостає..я. 3) Чого
ти став та диви..я. Зірви мене — поживи..я. 4) У лісі вирізана, гладенько
витесана. Співає, заливає..я. Як називає..я?